حسن علیشیری

حسن علیشیری

ترانه‌سرا، نمایشنامه‌نویس و مترجم
حسن علیشیری

حسن علیشیری

ترانه‌سرا، نمایشنامه‌نویس و مترجم

برای شروع سال...

1)
سفرهای نوروزی به من و همسر گرامی بسیار بسیار خوش گذشت. جای همه‌ی شما خالی!

 

2)
سریال Lost را همزمان با پخش جهانی‌اش دنبال می‌کنیم. Prison Break را تا آخرین قسمت پخش شده دیده‌ایم. اواسط فصل 6 سریال 24 هستیم. Heroes را هم در اواسط فصل 3 رها کرده‌ایم تا بعد از اتمام این فصل 24 ادامه‌اش را ببینیم. Alias را هم در نوبت تماشا داریم!!
راستش را بخواهید آن اوایل از اینکه تمام اوقات فراغتمان را به جای تماشای فیلم‌های درجه یک هنری صرف تماشای سریال‌های تلویزیونی می‌کنیم، عذاب وجدان داشتم. اما چند وقتیست به این نتیجه رسیده‌ام که اتفاقا دیر هم کرده‌ایم و زودتر باید این پدیده‌های شگرف دنیای سرگرم‌سازی را درک می‌کردیم. اهل فن در مدح و ذم این سریال‌ها بسیار نوشته‌اند و حتماً خواهند نوشت، نقداً این را داشته باشید که بسیاری از این سریال‌ها آخر سرگرمی است.
دعای آخر: خداوندا مباد که تماشای دلبری‌های «کیت» در Lost و هوشمندی‌های «مایکل اسکوفیلد» در Prison Break و دلاوری‌های «جک باور» در 24 ما را از مطالعه‌ی آثار فخیم ادبی و تماشای شاهکارهای عظیم سینمایی دور سازد!!!

 

3)
چند وقت پیش داشتم آرشیو ترانه‌هایم را مرتب می‌کردم که به نتیجه‌ی جالب و البته ناامید کننده‌ای رسیدم. در سه چهار سال اخیر این بنده‌ی حقیر 42 ترانه را برای اجرا به خوانندگان محترم واگذار کرده‌ام، در حالی که تا امروز تنها 2 ترانه از من منتشر شده، که راستش را بخواهید اولی بدون اجازه‌ی من بوده! حالا اینکه چرا این خوانندگان عزیز ترانه‌ها را انتخاب کرده‌اند، هزینه‌ی واگذاری‌اش را داده‌اند اما منتشرش نمی‌کنند معلوم نیست. بسیاری از این کارها با وجود دریافت مجوز از ارشاد در مرحله‌ی پخش متوقف مانده‌اند. نمی‌دانم ایراد از ترانه‌های مزخرف من است یا از شانس مزخرف‌ترم و یا از سیستم معیوب تولید و پخش در بازار موسیقی؟! شاید هم هر سه!
به هر صورت بعضی از همکاران از جمله «کیوان رجبی»-که سه ترانه در آلبومش دارم- و «امیر فاتحی» خبر از انتشار آلبوم‌هایشان در سال جاری داده‌اند. خودشان که –البته از خوش‌قول‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوستانم هستند-خیلی خوش‌بینند، من هم تلاش می‌کنم خوش‌بین باشم و در سال 88 پشت دستم را داغ بگذارم و با خواننده‌های آلبوم اولی که اسپانسر ندارند، با سرمایه‌ی شخصی آلبوم جمع می‌کنند و بدتر از همه در اخلاق و عمل آماتور و مبتدی هستند کار نکنم!!

 

4)
دلم برای بچه‌های خانه‌ی ترانه خیلی تنگ شده! بابک صحرایی، علی احمدی، روزبه بمانی، اسد وجودی، ساناز صفایی، کوروش سمیعی، حمیدرضا صمدی، نیما کوکلانی، نادر بختیاری و ... افشین یداللهی، افشین سیاهپوش، سعید امیراصلانی و نیلوفر لاری‌پور هم که جای خود دارند! از جمع دوستان قدیمی تنها با یغما و کمی با میثم یوسفی و آرش افشار در ارتباطم. امیدوارم بشود روزی همه را دوباره دور هم جمع کرد...
دلتنگتم رفیق، دلتنگ یک حریق
دلتنگ لحظه‌ای بی‌حسرت و دریغ...

نظرات 10 + ارسال نظر
عرشیا عشقی شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 20:31 http://eshghi.tk

سلام
ممنون که بعد از کلی اومدی سراغم
خوشحالم کردی
راجع به غزلی که گفته بودم هم لطف داری حسن جان
این اولین غزلی هست که سرودم
و قصد داشتم هم به لحاظ فرم انتخابی و هم به لحاظ دیگر عناصر به گونه ای باشد که با ترانه هم پهلو بزند
و قابلیت همراهی با موسیقی را داشته باشد
امیدوارم کارهات منتشر بشن تا بتونیم زمزمه کنیم اونها رو
روند تولید و عرضه موسیقی بسیار بد پیش می ره تو ایرون
من و فریدون آسرایی سه سال پیش کاری رو انجام دادیم که نتیجه ش امسال منتشر می شه
آدم واقعا دلزده می شه از این وضعیت
بهترین آرزوها رو واسه ت دارم
لطفا بیشتر این طرفها بیا خونه خودته
وقت خوش

روشنک یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 http://azeshgh.blogsky.com

سلام همسر...
(۱) چقدر زود تمام شد این تعطیلات خوش امسال!بهترین نوروز بود بودن کنار تو!
(۲)امروز صبح و هزاران صبح کاری دیگر قسم خوردیم که شب زودتر بخوابیم و باز هم اشتیاق دیدن سریال ها نگذاشت...هر چند lost اعتیاد آور است و به شدت پیچیده اما از jack bauer هم نمی شه گذشت انصافا!!!
(3)امیدوارم خیل عظیم خوانندگان تنبل هم همتی کنند و شنونده کارهایت باشیم . من که بی صبرانه منتظر انتشار "رفیقانه" ام....
(4) روزهای خانه ترانه و آن پنج شنبه های خاطره انگیز را هرگز فراموش نمی کنم.

سید مهدی موسوی جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 14:09 http://bahal3.persianblog.ir

پرتقال کوکی
وبلاگ «غزل پست مدرن» پس از 6 ماه خاموشی به روز شد
با:
1- دو شعر جدید منتشر نشده
برای خرس پاندا
برای حلاج و فروغ و اخوان و مسعودخان کیمیایی
2- رقصنده با تاریکی
دردواره ای ناتمام با احترام به «پیام یزدانجو»ی عزیز
3- پیام های بازرگانی
معرفی 44 شاعر خوب و لینک تعدادی از شعرها، داستان ها و مقالاتشان
4- چه جوری؟ اینجوری! اینجوری!!
بررسی شتابزده موسیقی رپ و موسیقی های رایج تلفیقی فارسی
با احترام به «آرش سبحانی» و معرفی از او
5- سلاخی زار می گریست
نگاهی دیگرگونه به «احمد شاملو» از نگاه «ابراهیم گلستان»
6- کتابخانه ی بابل
معرفی و بررسی کتاب های ارسالی
7- شمس و عین القضات، من بودم!
از زبان شمس بزرگ
8- مهدی موسوی بدبختی ست
لینک چندین شعر و مصاحبه و کتاب از خودم
9- اعتماد به نفس در حد «استاد حسن شماعی زاده!»
بررسی دو پرونده جنجالی
10- جنگ دنیاها
معرفی چندین شاعر و کتاب الکترونیکی جدید
11- عروض در شونصد روز
بحث هایی همیشگی در مورد تکرار در غزل پست مدرن
12- در انتظار گودو
خبر چاپ جدیدترین شماره مجله همین فردا بود
منتظریم...

فراز(سروش هدایت راد) جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 21:40 http://hedayatrad.blogfa.com

سلام همکار گرامی
سال نویت با تاخیر خیلی زیاد مبارک
این چند ساله وضع همه این طور بوده مگر آن هایی که تن به راه غیر مجاز دادند و پیه ممنوع الکاز شدن را به تنشان مالیده اند
کاش وقت داشتید و به کانون ترانه سر میردید و همین طور به وبلاگ من هر چند که مدت هاست حرف حسابیی در آن نزده ام

محسن شیرالی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 16:30 http://www.mohsen1984.blogfa.com

تـم ِ فیلمنامهء عمرم یه جور اکسپرسیونیسمه
یه ژانرِ تیره از مردی که درگیره مازوخیسمه.......

؛سوپراستار؛ رو خیلی وقت پیش نوشته بودم... گذاشتم توی وبلاگم... دوست دارم نظرتون رو بدونم....

سلام

سارا.م...س یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 18:56 http://www.maantre.blogfa.com

درود.مطالب خوبی دارید.۲ترانه ای که ازتون تو این وبلاگ خوندم خیلی به دلم نشست امیدوارم بتونم ترانه های بیشتری از شما بخونم.خوشحال می شم به وبلاگم سر بزنید و نظرتونو در مورد ترانه هام بدونم.
شاد زیوید
بدرود

ساناز صفایی سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 http://safaeesanaz.blogfa.com

دوست گل خوش باشی

سولماز فروتن پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 17:10 http://soolmazforootan.blogfa.com

سلام
با "دعوت" به روزم...

کوشا دلشاد شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 13:10 http://www.koosha-delshad.mihanblog.com

با دو ترانه با صدای اردلان به روزم. خوشحال می شم بشنوی و نظر بدی

شرقی جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 15:45 http://ht

سلام استاد

فیلم آمریکایی که نام بردید lost جدا زیباست و جذاب و دیدنی

مجبورمان می کند که تا انتها دنبالش بدویم

اما شاهکارها رو از یاد نخواهیم برد جناب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد